قدس آنلاین: مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: با توجه به کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم، تجهیز اداره کل استاندارد استان نیازمند اعتبار است.

تجهیز ساختمان اداره کل استاندارد خراسان شمالی در گرو تامین اعتبار

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، فهیمه مهمان نواز اظهار داشت: اداره کل استاندارد خراسان شمالی فعالیت‌های خود را در چهار محور استاندارد سازی، اندازه شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق انجام می‌دهد.

وی گفت: حوزه وظایف این سازمان بسیار گسترده و وسیع بوده و روز به روز به وظایف و ماموریت های آن نیز افزوده می‌شود.

مهمان نواز با اشاره به مشکلات اداره کل استاندارد استان افزود: متاسفانه این سازمان در خراسان شمالی از امکانات و زیرساخت‌های مناسب بی بهره است که رفع مشکلات آن به توجه مسئولین نیاز دارد.

وی اظهار داشت: حدود ١۰ سال در حال ساخت ساختمان برای فضای اداره کل استاندارد استان هستیم و هنوز به اتمام نرسیده است.

مهمان نواز با بیان اینکه تجهیز ساختمان این اداره کل نیازمند اعتبار است، گفت: طی سفر کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی مصوباتی برای اداره کل استاندارد استان صورت گرفت و با اینکه تخصیص ١۰۰ درصدی اعتبار داشتیم اما تاکنون یک ریال دریافتی نداشتیم.

وی تصریح کرد: به رغم ماموریت های بسیار متاسفانه در حال حاضر ساختمان این اداره کل در خراسان شمالی استیجاری است و فضای کار برای کارکنان مناسب نیست.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: انجام مطالعات تطبیقی برای دستیابی به تجارب سایر کشورها در حوزه‌های مرتبط با استانداردسازی، توسعه استانداردهای پژوهش‌محور در جهت ارتقای کیفیت کالا و انجام تحقیقات در راستای تدوین و به روزرسانی استانداردها از جمله وظایف این سازمان است.

مهمان نواز گفت: بهبود روش‌ها و سیستم‌ها با بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش‌های درون و برون سازمانی، اقدام به بومی‌سازی استانداردهای بین‌المللی بر پایه الگوی اسلامی – ایرانی و آموزش و ترویج استانداردها و فراهم سازی امکان دسترسی مردم به مشخصات و اطلاعات مربوط به استانداردهای کالا و خدمات از دیگر وظایف اداره کل استاندارد است

انتهای خبر/..

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.